FSR 3 (FidelityFX Super Resolution 3) este o tehnologie de upscaling dezvoltată de AMD care ajută la îmbunătățirea performanței și calității vizuale în jocuri. Implementarea acesteia într-un proiect Unreal Engine poate aduce îmbunătățiri semnificative la nivelul FPS-ului (Frames Per Second) fără a compromite prea mult calitatea grafică. În acest tutorial, îți vom arăta pas cu pas cum poți implementa FSR 3 într-un proiect Unreal Engine pentru a îmbunătăți performanța și a obține un FPS mai mare, fără a afecta prea mult detaliile vizuale ale jocului tău.
Ce este FSR 3 și cum funcționează?
FidelityFX Super Resolution 3 este o tehnologie bazată pe upscaling care utilizează algoritmi avansați pentru a îmbunătăți performanța jocului. FSR 3 permite redarea la o rezoluție mai mică și apoi upscalarea imaginii pentru a o aduce aproape de calitatea unei rezoluții native mai mari, reducând astfel încărcătura procesorului grafic (GPU) și îmbunătățind FPS-ul.
FSR 3 se bazează pe tehnologia Spatial upscaling, ceea ce înseamnă că folosește informațiile din fiecare cadru pentru a crea o imagine de rezoluție mai mare, păstrând un echilibru între performanță și calitatea grafică. Comparativ cu FSR 2, FSR 3 promite îmbunătățiri în fluiditatea jocului și în răspunsul la mișcare, fiind mai eficient în utilizarea resurselor hardware.
Pași pentru implementarea FSR 3 în Unreal Engine
- Verifică cerințele minime
Înainte de a începe, asigură-te că ai:
- Unreal Engine 5.2 sau o versiune ulterioară.
- AMD FSR 3 SDK instalat pe sistemul tău.
- Un GPU compatibil cu tehnologia FSR 3 (majoritatea GPU-urilor AMD și chiar unele GPU-uri NVIDIA sunt compatibile cu FSR 3).
- Instalează AMD FidelityFX Super Resolution SDK
Pentru a putea utiliza FSR 3 în Unreal Engine, va trebui să descarci și să instalezi AMD FidelityFX Super Resolution SDK. Acesta conține toate fișierele necesare pentru integrarea tehnologiei FSR 3 în proiectele tale Unreal.
- Mergi pe site-ul oficial AMD și descarcă FidelityFX SDK: AMD FSR SDK.
- Extrage fișierele din arhivă într-un director pe care îl poți accesa ușor.
- Integrarea FSR 3 în proiectul tău Unreal Engine
Acum că ai SDK-ul FSR 3, este momentul să-l integrezi în proiectul tău Unreal Engine.
- Deschide Unreal Engine și încarcă proiectul tău.
- Mergi în Edit > Plugins și caută pluginul FSR. Dacă nu este activat, bifează opțiunea pentru a-l activa.
- Dacă nu găsești pluginul FSR, va trebui să adaugi manual fișierele din FSR SDK în proiectul tău Unreal. Mergi la directorul unde ai descărcat și extras SDK-ul și copiază fișierele relevante în folderul Plugins al proiectului tău Unreal.
- Configurarea FSR 3 în Unreal Engine
După ce SDK-ul este instalat și pluginul este activat, trebuie să configurezi FSR 3 pentru a fi folosit în cadrul proiectului tău.
- Accesează Project Settings din Unreal Engine, mergând la Edit > Project Settings.
- În secțiunea Rendering, vei găsi setările pentru FSR. Aici poți activa și personaliza setările FSR 3, inclusiv scalarea și calitatea dorită.
- Alege nivelul de upscaling dorit pentru FSR 3. FSR 3 oferă mai multe moduri de scalare: Quality, Balanced, Performance, fiecare dintre acestea având un impact diferit asupra performanței și calității imaginii.
- Adăugarea unui Material de Upscaling FSR 3
Pentru a aplica FSR 3 la nivelul întregului joc sau al anumitor scene, va trebui să creezi un material de upscaling care să folosească algoritmul FSR 3.
- Creează un Material în Unreal Engine și adaugă un Post Process Material.
- Alege FSR 3 din lista de opțiuni pentru algoritmi de upscaling în cadrul materialului tău.
- Poți aplica acest material direct pe camera principală a jocului, sau îl poți utiliza pentru a crea efecte de upscaling pe anumite secțiuni ale jocului.
- Testarea și ajustarea performanței
După implementare, este esențial să testezi performanța jocului pentru a te asigura că FSR 3 îmbunătățește FPS-ul și nu adaugă artefacte vizuale nedorite.
- Verifică FPS-ul înainte și după implementarea FSR 3 pentru a observa îmbunătățirile.
- Testează jocul pe diverse configurații de hardware pentru a te asigura că jocul rulează bine pe o gamă largă de dispozitive.
- Ajustează setările de scalare în Project Settings pentru a găsi un echilibru între performanță și calitate vizuală.
- Optimizări suplimentare
În funcție de specificul proiectului tău, ar putea fi necesar să faci câteva optimizări suplimentare pentru a obține cele mai bune rezultate cu FSR 3:
- Reducerea rezoluției nativă în anumite zone ale jocului pentru a economisi resurse GPU.
- Prelucrarea texturilor pentru a îmbunătăți claritatea atunci când sunt scalate cu FSR 3.
- Folosirea Low Level Rendering API (DirectX 12 sau Vulkan) pentru a maximiza compatibilitatea și performanța pe hardware mai vechi.
Concluzie
Implementarea FSR 3 în Unreal Engine este o metodă excelentă de a îmbunătăți performanța jocurilor tale mobile sau desktop, oferind o experiență mai fluidă și mai rapidă pentru jucători. Cu ajutorul FSR 3, poți crește FPS-ul și îmbunătăți performanța generală a jocului fără a sacrifica prea mult din calitatea vizuală. Urmează pașii din acest tutorial pentru a integra FSR 3 în proiectul tău Unreal Engine și pentru a oferi o experiență optimizată utilizatorilor, indiferent de configurația lor hardware.
Sursă: antistresu.ro